måndag 19 december 2011

JULEN NÄRMAR SIG MED STORMSTEG!




Att julen närmar sig med stormsteg märks, förutom all stress, på alla utbud av julkonserter. Det gäller att välja och vi valde Malmö Brandkårs Julgala på Malmö arena. Det visade sig vara ett alldeles utmärkt val.
En fantastisk kväll, med Malmö Brandkårs orkester, Hälsingborgs Konserthuskör och underbara artister såsom Gunilla Backman, Tina Leijonborg, Fredrik Lycke och Nils Olsson.
Bilderna kan kanske få fram lite av stämningen.

Gunilla Backman

Tina Leijonberg

Fredrik Lycke


Nils Olsson sjöng bl.a Heliga Natt helt fantastiskt!




Till slut Disney-Time
Kvällen avslutades med ett "extranumret Stilla Natt".  Det var väldigt högtidligt och hela kvällen kommer vi att minnas länge.

En annan fin kväll var kyrkans julfest. Det är kyrkofullmäktige som anordnar denna fest för de anställda, för alla frivilligarbetare och förtroendevalda inom församlingen.
Först var vi med om det helt fantastiska Luciatåget i kyrkan. Det var Ungdomskörerna som genomförde detta, vi kan verkligen vara stolta över våra körer i Dalby.
Sen avnjöt vi ett väldigt gott julbord, från Dalby Gästis. Den traditionella överraskningen var naturligtvis "Tomtekören", vilket betyder att de anställda sjunger och spexar.
Tyvärr har jag inga foto att visa, då detta var ett slutet sällskap och jag är osäker om de vill att jag lägger ut detta på nätet!

Ja, så har den sista tiden gått, i söndag bjöd en familj i gatan in oss andra på ett riktigt julkaffekalas, ett mycket trevligt initiativ!

Själv har jag dåligt samvete, bara 2 dagar kvar till jul och jag är långt ifrån färdig. Det skall städas, bakas och pyntas. Svågern kommer imorgon och sonen i övermorgon, men på något sätt blir det ju jul ändå, det har blivit det varje år!

En riktigt God Jul önskar jag er!


Ingrid! Jag hoppas verkligen att det går bra för dina släktingar, så märkligt att både mor och dotter drabbas av cancer samtidigt!







2 kommentarer:

  1. Låter som du haft en väldigt trevlig vecka. Kul att det var lyckat.

    Fina bilder du har fått, jättebra.

    Bakningen kan du lämna åt mig, jag behöver köket imorgon då min citronkola ska tillverkas sen har jag lite annat julgodis jag hade tänkt fixa till. Men är det mer du vill ha bakat så fixar jag gärna det också.
    Ses imorgon bitti

    SvaraRadera
  2. Trevligt med julkonsert!! Man måste passa på att göra sådana saker också och inte låta alla förberedelser ta över helt. Som du skriver blir det jul i alla fall. Snäll son du har som erbjuder sig att ta över baket!!!!
    Jättekul att titta förbi idag!! Kram.

    SvaraRadera