söndag 9 september 2012

SKRIV, SKRIV, SKRIV!

Skriv, Skriv, Skriv! Så heter den skrivarcirkel jag skall börja på i morgon. Det är med spänning som jag ser fram emot att få börja. Jag vet inte om det är något för mig, men jag vill gärna kunna formulera mig bättre och förhoppningsvis ger kursen mig inspiration med mitt skrivande som t.ex i bloggen. Utmaningar är ju alltid spännande.

För någon vecka sedan besökte jag Nova i Lund, där träffade jag författaren Kim  M Kimselius. Jag har följt hennes blog rätt länge, hon skriver jättetrevligt om sina böcker, framförallt de historiska ungdomsböckerna. Hon skriver också om sina resor, sina föredrag och små noveller i bloggen. Dessutom delar hon med sig av sin kunskap och erfarenhet av att skriva.


Här tillsammans med Kim M Kimselius
Jag köpte 3 böcker av henne, den ena boken heter att skriva med glädje och det är just det jag vill, skriva med glädje och att det inte skall vara allt för svårt att uttrycka sig.
Boken är verkligen inspirerande.

 
Boken att skriva med glädje
Eftersom jag letar efter personer i min släkt som kan vara intressanta, så har mina döttrar föreslagit att jag skulle försöka skriva om några av personerna, antingen verkligt eller att jag fantiserar om dem. De önskade också att jag skulle skriva lite om min barndom, små episoder och hur jag kunde växa upp utan mobiltelefon mm.
Det är verkligen en utmaning och jag får se om jag klarar av det.
 
 



2 kommentarer:

  1. Hej Astrid!
    Jag tycker redan att du skriver JÄTTEBRA, men en skrivarkurs låter verkligen underbart kul. jag är säker på att du kommer få nya intressanta infallsvinklar på skrivandet, som du sedan kan dela med dig av här.
    Roligt att du tyckte Kims nya bok var bra!
    Döttrarna har så rätt, skriv om dig själv och era släktingar, det är OVÄRDERLIGT för hela familjen och kan BARA berättas av dig. Jag VET att du klarar det och ställ rimliga krav, det ska ju vara "med glädje" :) .
    Stor kram.

    SvaraRadera
  2. Kul att du börjar en kurs, ska bli spännande att se hur din blogg utvecklas av detta! Håller med mina systrar, skriv så mycket du bara kommer ihåg :-)
    Hoppas kursen lever upp till dina förväntningar!

    SvaraRadera