tisdag 6 november 2012

DATORSTRUL

Det är längesedan jag skrev i min blog.

Min dator har varit hos datordoktorn och fått utbytt hjärta( hårddisk), plus lite reparation. Hon var inlagd några veckor och kom tillbaka i förra veckan.

Under tiden fick jag uppdatering, nu var hon på väg till Växsjö, nu var nya delar beställda, nu var hon på väg hem och äntligen nu var hon klar för utskrivning. Glad i hågen och förväntansfull hämtade jag henne i Lund.
Nu skulle livet gå som vanligt igen tänkte jag. Men ack vad jag bedrog mig, inte ville hon starta eller komma igång.

Som tur är finns det en speciallist här i gatan. Jag kontaktade honom och han hämtade min dator och arbetade tillsammans med sin bror i tre dagar. Vad skulle jag göra utan honom vår goe granne!. Han uppdaterade datorn och hjälpte mig att få igång den och han skall hjälpa mig att skriva ett klagobrev till allt som inte var gjort med datorn. Den var inte uppdaterad. Fortfarande kvarstår lite att göra. Få in alla mina foto och ett bättre skrivprogram.

Jag har längtat så efter att åter få skriva!

4 kommentarer:

  1. Tack och lov för Tom och hans bror. Hur har det gått med klagobrevet? Håller absolut med att du ska klaga och kompenseras. (lagom till att det är dags att köpa julklappar) Hoppas datorn fungerar bättre nu.

    SvaraRadera
  2. Ja oj, vad det är bra med sådana grannar!!!
    Hur går det annars på skrivarkursen?
    Kram Ingrid

    SvaraRadera
  3. Hej Ingrid!
    Ja, vi har fina grannar! Tyvärr har jag fortsatt haft lite strul med datorn,försökt att skriva och få in lite kort i bloggen. Har tydligen för många i datorn och klarar inte få över dem i bloggen, men trägen vinner. Skrivarkursen är över för denna gång, men jag fortsätter troligen i vår.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hej Astrid! Nu är JAG äntligen här och tittar in. Allt är bra med oss, men Rikard är FORTFARANDE i England, så jag har händerna fulla. Just nu tror vi på att han kommer hem i mars.
    Ser fram emot att läsa ikapp här. Hur har det gått med skrivarkursen? Är du igång igen?
    Kram till er båda!

    SvaraRadera