söndag 23 juni 2013

STOCKHOLM I BRÖLLOPSYRA

Jag ville ha några dagars ledighet, så på kvällen den 6 juni tog jag tåget till vår huvudstad. Jag bodde hos min son Per utanför Stockholm.
Stockholm var en stad i bröllopsyra och vi ville uppleva vimlet av människor, förhoppningsvis se några kända personer, fina kläder och frisyrer. Sist men inte minst hoppades vi få se ett vackert brudpar!
Vid lunchtid tog vi pendeltåget in till staden och slottet. Redan då ett par timmar före vigseln var det fullt med folk som samlats.


Stockholm visade sig från sin allra bästa sida. Strålande solsken och varmt väder. Vi fick till slut en bra plats där vi kunde se gästerna anlända med bil eller buss.
Bland de första vi såg var en glad präst som vinkade glatt till oss.


Gästerna anlände med bil, taxi eller lokalbuss. På bussarna stod det "Royal Wedding". De prominenta gästerna kom i vita Volvos som körde direkt in på borggården och de kunde vi inte se.


Här Madeleines Mentor och Lärare från lågstadiet.
Elisabeth Tarras - Wallberg på väg till bröllopet
Amy Diamond och 9-åriga Tilde Svensson som genom "Min stora dag" blivit inbjuden.
 
 
 
 
 
 



Sofia Hellqvist vinkar så glatt


Prinsessan Christina ser också glad ut

Marcus Samulssons fru Maja i sin vackra klänning
Kolla de höga klackarna
 


Klänningarnas färger var från hela paletten och  puderfärg var tydligen populärt. Det var en upplevelse att se alla fina gäster och uppleva alla glada människor runt omkring och höra deras kommentarer. Stämningen var god.
Strax innan vigseln skulle polisen släppa fram kravallstacketen, med uppmaningen att "ta det lugnt gå inte fram förrän vi säger till". Tror ni det hörsammades? Nej, ett mindre kaos bröt ut och folk bara trängde sig fram. Per och jag som stod främst, kom långt bak. Då gav vi upp och gick till en trevlig restaurang för att få i oss lite mat. Vi inriktade oss på att få se brudparet när de åkte häst och vagn istället. Några fina bilder av ett strålande brudpar blev det.



 
 

 
 
 
Kvällen tillbringade vi hemma vid TV, där vi fick se hela reprisen av bröllopet.
Nog fick vi uppleva bröllopsyra i Stockholms vimmel!


2 kommentarer:

  1. Ja det var en lyckad dag och härligt väder, tråkigt att folk inte hörsammar och visar respekt! Vi var där faktiskt först ;)
    Du fick också en hel del fina bilder

    SvaraRadera
  2. Detta inlägg läste jag för JÄTTELÄNGE sedan, men jag hade nog inte tid att kommentera då :( . Det är ett FANTASTISKT inlägg! Helt otroligt vad många bra bilder du fått! Jag var ju själv på kungligt bröllop i London och vet hur otroligt svårt det är att komma nära och få se något. Lyckost er! Måste ha varit ett minne för livet. Stor kram.

    SvaraRadera