onsdag 29 december 2010

DET BLEV JUL I ALLA FALL!


Ja det blev jul i alla fall här på Vångavägen och en riktigt trevlig sådan. Julgranen blev inhandlad i sista minuten. Maten och julklapparna färdiga i tid. När jag stekt julskinkan såg den alldeles för liten ut, eftersom jag inte vill att det skall se  för snålt ut, fick jag på julafton ge mig ut och handla en skinka till. Nu står jag med två skinkor över!

Onsdagen den 22 kom Per någon timme försenad, men det var endå ett under då vädret inte var det bästa. Han hade fått en tågbiljett på tradera för 7 kronor Sundsvall - Stockholm! Därifrån flög han till Sturup. Fantastiskt att allt trots allt klaffade.
Julaftonsnatten infann sig farbror Rolf, han hade kört hela vägen från Norge. Det hade varit halt.




På julafton kom Magnus med sin sambo Nettan och barnen Johan och Morgan.





Christina och Anna kom med hemlagad inlagd sill, Janssons Frestelse, ris á la Malta mm.



 Så det blev massor  av julmat. Ingen behövde gå hungrig från bordet.
Plötsligt uppkom spontant viskningsleken. Vi skulle viska en mening eller citat till bordsgrannen och när det kommit runt skulle det läsas upp. Inte var det samma mening som från början. Vad vi skattade och roligt var det.

Senare på kvällen julklappsutdelning, då vi varit dåliga på att rimma fick det bli nödrim på plats, det var väl så kul.

Den mest uppskattade julklappen fick Morgan

2 kommentarer:

  1. God fortsättning på julhelgen!
    Vilken härlig storfamiljsjul!!! Det kunde du ju räknat ut att det skulle räcka med en skinka, ha ha. Det blir ALLTID över. Men jag är precis likadan, vill ha extra av allt.
    Imorgon ska vi till Dalby, så då ses vi kanske... Kram.

    SvaraRadera
  2. och när frågade du om du fick lägga upp dessa bilder? jaja, det är väl ok...
    trevligt var det iaf.
    /KRAM

    SvaraRadera