onsdag 9 februari 2011

Efter Stormen


Som alla vet, så stormade det ordentligt, på många håll i södra Sverige,  natten till igår. Här i Dalby tror jag att det gått ganska bra, kanske några timmars mindre sömn på natten. Ett och annat träd som föll och några soptunnor som bytt ägare. En del andra orter var utan el, som är nog så besvärande. Trots det tror jag att de flesta klarat sig bra ur det och jag har inte hört om några mänskliga skador. Vi skall vara glada för att vi inte har de stora naturkatastrofer som finns i många andra länder. Blåsten har gjort att det är torrt på gångbanorna och jag hoppas att detta är en föraning om att även våren är på väg (även om jag hört att det blir kallt igen).

Idag såg jag  de första tecknen på att våren är på väg vintergäck och snödroppar! 






1 kommentar:

  1. Det är så roligt att du skriver här, Astrid! Skönt att få en liten rapport hemifrån om hur stormen påverkat er. Bra att inget allvarligt hänt!
    Vintergäck och knoppar, så härligt!!! Trevlig helg!

    SvaraRadera