onsdag 27 april 2011

DET ÄR VÅR!






Det är ett par veckor sedan våren gjorde sitt intåg och jag vill gärna visa några av de bilder som jag tog i Lund förra veckan.




Rhodedendron i blom i Botaniska trädgården Lund

De flesta bilderna är från botaniska trädgården, som jag älskar att gå i så här på våren och följa dess framskridande.

I början av månaden kunde vi äntligen fortsätta med vår framsidan av vår trädgård. Som jag skrivit innan jul, så kom vara plattor efter att snön kommit och vi hade då precis fått ner vår häck i jorden och planterat vårt träd.



I början av april såg framsidan ut så här

Den 23 april börjar förändring anas
Nu framskrider arbetet med tomten, även om det tar tid. Det är roligt att man kan se förändringarna efter lång tids väntan och planering. Trädet som står framför ytterdörren är en gul rönn och i dag har bladen börjat slå ut!

Påsken har passerat med ett underbart vårväder. Vi har haft våra hemmavarande barn och barnbarn på påskmat, lördag och söndag. Först ut var Magnus med familj, sill och nubbe ute på den nästan färdiga uteplatsen och sen en promenad med Bella i Dalby hage. Här är underbart fint nu och det är ett måste att promenera och se alla vårblommorna. Roligt är också de gamla trädstammar och stubbar som inte får tas bort (lite kunde rensas bort). Morgan och Bella hoppade och prövade stubbarna




Påskharen hade naturligtvis lagt ut påskägg
 Detta var lite om hur det ser ut här just nu. Undertiden jag skrivit från Dubai har det naturligtvis hänt en del, som jag skall försöka återkomma till senare.

2 kommentarer:

  1. Vad glad jag är att du visar en bild på scillan vid UB1!! Jag saknar scilla här, för det har jag inte sett någonstans och det är SÅ fint i Lund när de blir som blå mattor i parkerna.
    Vad är de gula blommorna för något? Såg dem här också, men vet faktiskt inte vad det är och vad det heter, minns inte ens att jag sett dem förut...
    Det blir ju SUPERFINT på framsidan med nya stenarna!! VILKET arbete, men resultatet är strålande! KUL!

    SvaraRadera
  2. Vilka fina bilder, ska bli kul att komma ner och se hur mycket det har växt och förändrats.

    SvaraRadera