fredag 11 november 2011

EN AWARD!


Jag har fått en award från Ingrid. Frans i England. Ingrid är en granne till oss som flyttat till London. Därifrån skriver hon väldigt utförligt om livet, den engelska skolan och sin härliga familj. Hon är väldig underhållande och jag ser alltid framemot hennes blog, där hon sprider glädje!
Jag är väldigt glad och smickrad över hennes blogutmärkelse och vet inte om jag är värd den, då jag bloggar i betydligt mindre skala än hon. I alla fall Tusen Tack för utmärkelsen!




Med utmärkelsen följer en del regler och jag som inte följer regelbundet så många bloggar har lite svårt att få ihop 5 stycken, men jag tar de jag känner till och brukar läsa då och då.

Reglerna är:
  1. Klistra in awarden
  2. Tacka personerna som gav er awarden och länka till bloggarna.
  3. Välj ut fem personer som du vill ge awarden till.
  4. Lita på att dina följare sprider kärleken vidare till andra bloggare
  5. Och det viktigaste ha roligt och stötta varandra!
Så här skrev Ingrid varför jag fick min bloggutmärkelse:
Sprider glädje inte bara genom sin blogg utan framför allt bland sina grannar. Dessa grannar sätter stämning på hela den gata vi bodde på i Sverige och det är vi evigt tacksamma för.

Pers blogg om allt i allmänhet http://rugsveen.blogspot.com/
Per har skrivit om sin flytt från Sundsvall till Stockholm, där han nu slutför sina studier och arbetar som förskolelärare. Han är färdig med studierna i januari. Han flyttade norrut efter studenten och är genom olika vägar snart färdig med sina studier. Hans blogg är jättefin! Titta gärna på senaste inlägget och hans foto av Carola. Så han är även en duktig fotograf!

Boktokig: http://boktokig.blogspot.com/
Genom boktokigs blogg har jag fått mycket glädje av henne lästips för mig själv och som presenter speciellt till mina barnbarn. Jag finner mycket glädje av att läsa hennes blogg även om jag är dålig på att kommentera.

Rasmus och lite till: http://rasmusochlitetill.blogspot.com/  Christina har inte haft tid att skriva på länge, så hon behöver en uppmuntran att fortsätta att skriva om sin katt Rasmus och sina sista veckor innan sin examen. Jag hejar på henne!

Elin och Tom: Våra härliga grannar, De har ingen blogg men sprider verklig glädje omkring sig. Det kan vara genom spontaninbjudning, passning av hund mm. Uppmuntran vid alla möjliga tillfällen, de har alltid tid  (trots fullt schema) 
Mette, Ola och Sabina: även de goda grannar som sprider glädje omkring sig.

Så tack än en gång tack Ingrid, det är nog så att grannarna sprider glädje omkring sig och stöttar sina medmänniskor. Därför delar jag med mig av utmärkelsen, utifrån sista regeln!



3 kommentarer:

  1. Tack mamma! Tyvärr hinner jag inte riktigt blogga. Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva. Men men... vem vet en dag kanske jag börjar igen.
    Vill man ändå följa lite så har vi ju en blogg som Anna skriver whytheuniverseissoscrewedup.blogspot.com
    den är värd alla utmärkelser man kan få!

    SvaraRadera
  2. Såklart var du väl värd utmärkelsen Astrid!! Annars skulle du inte fått den :) !
    Bra att uppmärksamma lite grannar tycker jag. Det är lätt att glömma hur mycket de människor som finns omkring oss varje dag, betyder.
    Måste vara jättekul att barnen bloggar, speciellt Per som bor så långt bort. Och superhäftigt att ha en mamma som bloggar! Inte för att mina barn uppskattar det nu, men kanske i framtiden, ha ha.
    Hälsa alla grannar! Jag ser fram emot inlägg om Stockholmsfesten, med många fina bilder.

    SvaraRadera
  3. Ser också fram mot inlägget om Sthlm tycker det är hög tid för det nu, har varit inne varje dag och kollat efter det. Så sätt dig och blogga lite nu!

    SvaraRadera