onsdag 9 november 2011

NOVEMBERHÖST

Bild från Karlslundsparken i Landskrona
Äntligen skall jag få ner några rader till min blog! Jag blev ombedd att göra ett inlägg till Rollsklubbens hemsida. Datorn och jag har inte varit goda vänner, jag har helt enkelt inte kunnat skicka iväg det så jag fått arbeta om det flera gånger. Jag vet inte om lyckas till slut, det är  så frustrerande!

Nu har hösten kommit en lång bit på väg. I helgen var jag i Landskrona för att heja på mina barnbarn som spelar hockey. Vem tror ni det är som sitter på läktaren och skriker heja lejonet, eller oh nej, bra, och ja?  Det är bland annat en mormor och farmor. Barnen har utvecklats mycket under de år jag varit och sett på dem, de åker riktigt bra och fort skriskor, ja det går undan. Sedan är jag mycket imponerad av alla dessa föräldrar som verkligen engagerar sig i barnens sport. De ställer upp varje helg, kör barnen, hjälper dem. Då det är väntetider går de ut med dem i parken, hjälper de olika grupperna med måltiderna. Samlar in pengar genom lottförsäljning, cafeteria osv.

Vädret var vackert och varmt i helgen så medan jag väntade på att de skulle spela match, promenerade jag i den fina Karlslundparken som ligger vid ishallen. Där var så vackert, härliga färger med alla löven som nu har trillat till marken. Bilderna får tala för sig själv!








I parken fanns flera av våra vanligaste djur, visserligen bakom staket men ändå stort utrymme.



Ingrid: Ja, barnen är duktiga och väldigt olika. Det är spännande att följa dem och deras olika utveckling. Ibland förundras jag 5 så olika barn! Du vet ju hur det är med dina egna som är fantastiska, men säkert även de olika. Christina blir färdig präst nu i januari samtidigt som Per blir färdig förskolelärare, det är verkligen kul!


Per: Du är ju precis lika duktig och vi ser framemot din examen i januari!

2 kommentarer:

  1. Heja heja, kul att se barnen på hockey förundras fortfarande att de växer så fort! Märker det på "mina" barn, de var så små i augusti men nu börjar de prata och blir allt stadigare på benen och där med snabbare! Det går för fort, hur hinner alla småbarns föräldrar med ;)

    SvaraRadera
  2. Håller med dig till 100%, finns inget tråkigare än datorer som strular och att behöva skriva OM en text. FYYY!!
    Mina föräldrar har OFTA uttryckt sin förvåning över att ha fått tre så totalt olika barn, så visst är det så. Detsamma gäller för våra tre här, men jag tror man kommer att se det ännu tydligare när de blir äldre och kan göra ännu mer av egna val för sina liv.
    Jag vad vore våra idrottsföreningar och liknande organisationer utan alla frivilligarbetare, både föräldrar och andra??!!

    SvaraRadera