lördag 30 juni 2012

MIDSOMMAR 2012


Midsommaren har nu passerat, med ömsom regn och ömsom sol.
Vi, några familjer på vår lyckliga gata, hade bestämt att fira midsommar tillsammans. Hela dagen regnade det och några åkte och tittade på dansen och dansade lite. Själv hade jag stått ute i regnet och planterat blommor, så jag avstod från midsommardansen i det gröna och våta. Tydligen var det ganska bra uppslutning ändå, man kom stannade några danser och gick sedan, så hela tiden avlöstes de dansande varandra. Bra gjort!

Tre familjer samlades hos Mette i hennes fantastiska uterum. Familjen G. hade sina föräldrar med, vi hade vår son Magnus med sambo med och Mette en väninna från San Diego och en väninna från Dalby. Vi blev ca 20 personer. Alla hade bidragit med mat och dryck, inget fattades. Vi åt, vi drack,  vi sjöng och satt  pratade till sena kvällen. Tänk att när vi väl satt oss till bords, sprack molnen upp och solen tittade fram. En lyckad kväll med andra ord.

Jag låter bilderna tala.





2 kommentarer:

  1. Låter som en riktigt lyckat kväll! Skönt att solen visade sig på kvällen! Fina bilder, såg väldigt trevligt ut! Hoppas det blir fler sommarfester på gatan :-)

    SvaraRadera
  2. Åh så mysigt!!! Och det ÄR inte utan att jag blir avundsjuk och så tänker jag det är ju MITT uterum och VÅR lekstuga, ha ha. Men samtidigt blir jag ju mest av allt GLAD över att se hur fint och trevligt ni verkar ha haft det. Det SKA vara liv i hus och de SKA inte stå tomma. Jag är gladast i hela världen över att just Mette köpte vårt hus.
    Nu sitter jag här och lär mig allt om kloning på nätet. Det är VÄLDIGT svårt men jag börjar få kläm på det. Jag ska ta reda på hur man klonar en Astrid, en Tor, en Elin, en Tom, en Mette osv, så ska jag sedan stoppa in dessa kopior i husen runt omkring oss i Lomma. Och jag tänker inte döpa någon av er till Dolly!
    Kram Ingrid

    SvaraRadera