torsdag 25 november 2010

Adjö till min Citroén Stella


Min sista bild av Stella i vinterskrud


Om någon timme skall min lilla Citroén  eller som jag ibland kallar henne Stella lämna mig .
Det känns lite sorgligt. Hon har varit  under några år en trogen väninna till mig. Stella har ställt upp för mig, gjort att jag kunnat känna mig fri. Hon har fört mig ditt jag velat, om det varit jobb eller semester, upp till Norrland eller bara utflykter.
Stella har behövt byta ut en del organ under åren, ny generator, nytt batteri och en del skruvar har lossnat.
Hon är en liten kokett fröken, har varit pigg, lite uppnosig ibland och gärna följt dit vinden blåser.

Jag har haft mycket glädje av henne. Nu byter jag ut henne mot en lite större, kanske tryggare bil, som jag hoppas att jag skall få lika mycket glädje av som jag har haft med Stella.

Nu hoppas jag hon kommer till någon som har lika mycket glädje av henne som jag har haft.

Adjö Stella hoppas du får det bra!

2 kommentarer:

  1. Nämen, ska vi nu inte känna igen dig i din röda bil när du kommer heller... :) Ingenting består för evigt. Ser fram emot att höra vad det blir istället! Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Det var lite snö ni hade fått. Då kanske det blir en vit jul trots allt :D

    vad blir det för bil nu då? nått jag får testa?
    kram

    SvaraRadera