onsdag 10 november 2010

Mötesproblem och Planering inför barnens och barnbarnens besök

Nu är jag nog helt senil! Jag glömde bort att jag hade ett AU möte (arbetsmöte) i BSN Öster igår! Dagen var visserligen flyttad från onsdag till tisdag men det hade jag tidigare sett i min almanacka. Väldigt förargligt, speciellt som ordföranden för gruppen ringde och frågade om jag var sjuk. I alla fall frågade hon om vi skulle ta ett gruppmöte innan nämndsammanträdet eftersom vi måste ta internbudgeten. Naturligtvis sa jag ja och tyckte torsdagen den 18 blir bra. Vad händer 2 möten till kommer upp torsdagen den 18. Ett kyrkorådsmöte och Nyvångsskolans skolkonferens. Hu!
Jag får gå på gruppmötet  och försöka hinna skolkonferensen och ha tungan rätt i mun.

Trevligare är att jag planerar att bjuda mina barn och barnbarn, de som bor i närheten på en höstmiddag på fredag kväll (naturligtvis kom det upp ett föreningsmöte den kvällen, men det skippar jag gärna). Det är alltid svårt att få en dag som passar men efter mycket konfererade med Anna så skulle fredagkväll passa bäst. Annars är barnen upptagna med hockey eller så är det kalas eller party. Nu hoppas jag bara att jag skall lyckas få ihop något som alla tycker om. I vanliga fall lagar jag bara mat till oss två, men nu blir vi 13 vid bordet och jag känner mig ovan vid att laga till så många idag. Jag får hoppas att 13 vid bordet inte betyder otur. Internet är super, där får jag få tips om menyer, det blir inget märkvärdigt utan troligen fläskfilé. Lite annan smaksättning än vad jag brukar och någon kaka det får duga.
Så imorgon blir det att handla och att städa ty barnen är kritiska och här ser ut som kriget. Vi drar ju in sand och grus hela tiden på grund av trädgårdsarbetet och det är ju en ursäkt till att inte vara så noga med städningen.

Godnatt!

1 kommentar:

  1. Jag har också glömt möten någon gång och det är riktigt pinsamt, men man kan inte mer än be om ursäkt. Det är mänskligt, så mycket som ska hinnas med och du är ju med i SÅ många sammanhang!
    Så roligt att barnen är kritiska till städningen, här är det helt tvärtom. Jag är slarvern och alla föräldrar har så fint och välstädat. Hur ska du och jag hinna med det med alla våra möten och vårt bloggande :) ? Det viktigaste är i alla fall att träffas och här får gästerna ofta hjälpa till med matlagningen som inte är klar när de kommer.

    SvaraRadera