fredag 19 november 2010

Det snöar!

I dag fredagmorgon och det snöar! Jag sitter och drar mig för att gå ut i snöslasket, men med hund måste jag! Bella är min hälsogud och livräddare, hon ser till att jag kommer ut i allt väder. Tack Bella! Du gör att jag mår bra och har god hälsa.

Annars är det just en sådan dag då jag vill krypa upp i en fåtölj med en god bok. Jag tackar för de tips jag har fått om blogen boktokig, den är jättebra och många nya boktips har jag fått både till mig själv och kanske som present eller julklapp. Tipset går vidare!
Jag kan tipsa om en rolig bok "Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann" av Jonas Jonasson.. Den är härlig och jag fick många skratt när jag läste den. Andra bra böcker som är underhållande är Herman Lindqvists kåserier. Jag tycker också om att läsa  svenska, skandinaviska eller engelska deckare. Wallanderdeckarna där handlingen utspelar sig i Ystad eller dess omnejd  är  läsvärda och de tilltalar mig kanske för att miljön är så bekant och att jag tycker att jag känner igen mig i den.
En bok som legat och väntat länge på att bli läst är Johan Theorins "Blodläge". Jag börjar på den i helgen och hoppas att jag inte blir besviken.

Nu kommer Bella med bollen och jag måste pausa för att ta hand om henne.


Bella ute och leker i den första snön


Tillbaka in i värmen igen och med en kopp kaffe. Bella blev verkligen lekfull när hon kom ut i snön. Tyvärr tror jag inte att den stannar så länge det är ju så med skånsk vinter. Därför är jag inte överlycklig när det är omkring 0 grader, det blir bara slask.

Per. Jag har också sett ung och bortskämd och blev verkligen arg över att se hur bortskämda de är. Inget program i min smak. Det positiva är att konstatera att mina egna ungdomar är så fina och lite har de fått lära sig och kan därför ta vara på sig själva. Ett bra TV program som jag skall se ikväll är Skavlan.
Kram.

Ingrid Ja det kommer även en ny dag, men vi har inte kommit längre i trädgården. Tor kände sig förkyld igår ja. och idag snöar det. Men vi ger oss inte utan det får ta den tid det tar och kommer nog att bli fint!
Ha det så gott!



4 kommentarer:

  1. GRATTIS ASTRID! DU vann hos Boktokig! SÅ jättekul!. KRAM.

    SvaraRadera
  2. Stort TACK!

    Jätteroligt det hade jag aldrig räknat med.

    SvaraRadera
  3. Vad kul att du blev så glad! Kom nu bara ihåg att skicka din adress till mig!

    SvaraRadera
  4. Nej, men tänk vad kul det är med små saker som sätter guldkant på vardagen. Speciellt när det kommer därifrån man minst anar det.
    Trevlig helg till er båda!

    SvaraRadera